- Locatie
Cultuurcentrum Deurne
- Voorzitter
- Greet Buter
- Toelichting
-
De publieke tribune is geopend. De vergadering is digitaal te volgen via bit.ly/3YeSrrC
Agendapunten
-
1Opening en trekking lijstnummer
-
2
Bijlagen
-
3
Op grond van artikel 14 van het Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de gemeenteraad kunnen burgers het woord voeren bij de agendapunten 8, en 11 tot en met 16. Degene die van dit spreekrecht gebruik wenst te maken, dient dit 24 uur voor aanvang van de vergadering te melden bij de griffie, e-mail griffie@deurne.nl.
-
4
Stemuitslag
voor50PLUS (1), Burgerpartij Transparant Deurne (2), DeurneNU (5), Doe! (6), PGP Deurne (3), VVD (3), CDA (3)Bijlagen
-
5Beëdiging burgercommissieleden
-
6
Portefeuillehouder: Greet Buter
Dit voorstel wordt u rechtstreeks voorgelegd
Stemuitslag
voor50PLUS (1), Burgerpartij Transparant Deurne (2), DeurneNU (5), Doe! (6), PGP Deurne (3), VVD (3), CDA (3)Bijlagen
-
7Beëdiging voorzitter rekenkamer
-
8.*
Portefeuillehouder: Marinus Biemans
Stemuitslag
voor50PLUS (1), Burgerpartij Transparant Deurne (2), DeurneNU (5), Doe! (6), PGP Deurne (3), VVD (3), CDA (3)Bijlagen
-
9.*
Portefeuillehouder: Marinus Biemans
Stemuitslag
voor50PLUS (1), Burgerpartij Transparant Deurne (2), DeurneNU (5), Doe! (6), PGP Deurne (3), VVD (3), CDA (3)Bijlagen
-
10.*
Portefeuillehouder: Marinus Biemans
Stemuitslag
voor50PLUS (1), Burgerpartij Transparant Deurne (2), DeurneNU (5), Doe! (6), PGP Deurne (3), VVD (3), CDA (3)Bijlagen
-
11
Portefeuillehouder: Marinus Biemans
Stemuitslag
voor50PLUS (1), Burgerpartij Transparant Deurne (2), DeurneNU (5), Doe! (6), PGP Deurne (3), VVD (3), CDA (3)Bijlagen
-
12.*
Portefeuillehouder: Marinus Biemans
Stemuitslag
voor50PLUS (1), Burgerpartij Transparant Deurne (2), DeurneNU (5), Doe! (6), PGP Deurne (3), VVD (3), CDA (3)Bijlagen
-
13
Portefeuillehouder: Willy van den Berg
Stemuitslag
voor50PLUS (1), DeurneNU (5), Doe! (6), PGP Deurne (3), VVD (3), CDA (3)tegenBurgerpartij Transparant Deurne (2)Bijlagen
-
14.*
Portefeuillehouder: Tom Oomen
Stemuitslag
voor50PLUS (1), Burgerpartij Transparant Deurne (2), DeurneNU (5), Doe! (6), PGP Deurne (3), VVD (3), CDA (3)Bijlagen
-
15
Portefeuillehouder: Tom Oomen
Stemuitslag
voor50PLUS (1), Burgerpartij Transparant Deurne (2), DeurneNU (5), Doe! (6), PGP Deurne (3), VVD (3), CDA (3)Bijlagen
-
16
Portefeuillehouder: Tom Oomen
Dit voorstel wordt u rechtstreeks voorgelegd.
Stemuitslag
voor50PLUS (1), Burgerpartij Transparant Deurne (2), DeurneNU (5), Doe! (6), PGP Deurne (3), VVD (3), CDA (3)Bijlagen
-
17
De motie is ingediend door de fractie CDA.
Stemuitslag
voor50PLUS (1), CDA (3)tegenBurgerpartij Transparant Deurne (2), DeurneNU (5), Doe! (6), PGP Deurne (3), VVD (3)Bijlagen
Moties
Onderwerp Motie - Huishoudelijke ondersteuning -
18
De motie is ingediend door de fracties CDA en 50PLUS.
Bijlagen
Moties
Onderwerp Motie vreemd aan de orde van de dag - Energiecompensatie verenigingen, cultuurinstellingen en maatschappelijke voorzieningen -
19
Het raadsoverzicht van december bevat, anders dan bij de andere raadsoverzichten, naast de financiële afwijkingen ook de budgetoverhevelingen en de onttrekkingen/stortingen uit de reserves.
Het vinden van deskundig personeel is in 2022 een uitdaging gebleken. Een aantal budgetten is dit jaar mede daardoor nog niet (volledig) besteed. Andere oorzaken zijn uitloop in projecten en externe omstandigheden, zoals wetgeving en regionale afspraken. Deze ontwikkelingen maken dat er aan uw raad wordt voorgesteld om een bedrag van circa € 2,2 miljoen over te hevelen naar 2023. Op deze manier kunnen de geplande projecten en taken in het nieuwe jaar uitgevoerd of voltooid worden. In het raadsoverzicht worden de overhevelingen en andere financiële ontwikkelingen verder toegelicht.
Het aangepaste raadsoverzicht van november inclusief verwerking moties en amendementen ontvangt u ter kennisgeving.
Bijlagen
-
20.a
Opmerkingen over de besluitenlijst kunnen tot en met 12 december 2022 doorgegeven worden aan de griffie via griffie@deurne.nl.
Bijlagen
-
20.b
Bijlagen
-
20.c
Bijlagen
-
21
Op grond van artikel 36a van het Reglement van orde is er een vragenuur. Leden van de gemeenteraad, die tijdens dit vragenuur vragen willen stellen, melden dit onder aanduiding van het onderwerp 24 uur voor aanvang van de vergadering bij de voorzitter.
-
22
Portefeuillehouder: Greet Buter
Dit voorstel wordt u rechtstreeks voorgelegd.
Bijlagen
-
23Sluiting